57.- Entrevista amb el personal responsable de la Seguretat Social de Via Roma.-

 



Com funciona el sistema d'atenció a la ciutadania en la Seguretat Social de Via Roma?

Reunits quasi dues hores amb Javier Roca Ramírez, acompanyat per Montse Pellisé i Cristina Llorens responsables de l'atenció de la Seguretat Social i per la representació nostra veïnal per Paula, Natàlia i J.M. Ferran, aquest president de Drets Humans i Mediació, (Causa Cooppel) en representació veïnal (AAVV implicades i Federació Segle XXI, etc.).

En resum la mediació veïnal i les AAVVs necessitem saber que està passant en la Seguretat Social, ja que nosaltres estem en contacte presencial o telefònica amb el veïnat.

La problemàtica es situa amb la manca de personal que és un tema més sindical i polític, però com es pot millorar el servei i ser més eficients tots?. Per raons justes i si ho acordem també ens sumem puntualment amb les reivindicacions pels Drets Socials de la ciutadania.

Els responsables malgrat les limitacions de personal, aviat hi haurà un increment del 30% de la plantilla, i dels espais físics , les dependències queden petites; explicaren el funcionament actual: 

Es fa per cites per a facilitar el servei però hi ha un percentatge que demana cita prèvia i no es presenten,un 25%, això fa que es donin més cites que les que seria normal, si tothom complís. 

Constatarem els propers dies si la cita prèvia funciona malgrat el mal aspecte que dona que les persones s'han d'esperar a fora per a fer la recepció amb la de seguretat que també fa de primera recepcionista, esbrinant els que van per cita prèvia i els que no.

Cal anar amb cita prèvia i complir.

El podria millorar sistema com a la ITV que si hom no pot anar es pot donar de baixa i apuntar-se un altra dia

Demà comprovarem a la fi de millorar com funciona la cita prèvia.



Com demanar cita prèvia:

A.- Hi han dues formes de cita prèvia a la Seguretat Social:

- Web cita prèvia   www.seg-social.es

Cita prèvia per telèfon 915 412 530

Telèfon de la informació de prestacions: 915 421 176.

B.- Cita prèvia a la Tresoreria:

Primer anar a la web  www.seg-social.es, Segon entra en IMPORTASS. Portal de la Tresoreria

Tercer clica a enviar una sol·licitud.


La web www.seg-social.es a l'entrar el primer que trobaràs és:

Aquest missatge:

Text del primer missatge de la web:

En atenció a la situació de conflicte bèl·lic que pateix Ucraïna, s'informa els pensionistes del Sistema espanyol de la Seguretat Social, residents a Ucraïna, que queda suspesa l'obligació de presentar la fe de vida abans de 31 de març de 2022. Per aquest mateix mitjà es publicarà el nou termini que operarà per complir aquest tràmit.


Realitzeu els vostres tràmits a través de la Seu electrònica i del Registre electrònic . Si no disposeu d'un mitjà electrònic d'autenticació, també podreu presentar les vostres sol·licituds relatives a prestacions , assistència sanitària  , afiliació , cotització o recaptació i treballadors del mar .


INGRÉS MÍNIM VITAL:

 Simulador Comproveu si us podeu beneficiar d'aquesta prestació i la seva quantia.

Telèfon d'informació IMV: 900 20 22 22. Accés a la sol·licitud de l'ingrés mínim vital.

Informació útil sobre qüestions COVID19 que afecten la Seguretat Social.


El nostre interès és social i es tracta de millorar el servei, no és ni polític ni sindical, per a qualsevol dubte, suggeriment o qüestió també ens pots escriure a Drets Humans i Mediació veïnal. Escriu al what's 619 79 39 69 les 24 hores. Et contestarem per what's el més aviat possible.

Amb tot el respecte a la professionalitat del personal laboral, agraïm també l'atenció dispensada.

Els acords són:

1.- Coordinar sobre el lliurament de documents el Treball Social, Càritas i altres. És curiós que es demanin certificacions si els documents que es presentat d'identificació ja es veu que no és poden rebre prestacions per a rebre ajudes solidàries.

2.- Oportunitat de conèixer la gestió de la web fins i tot per al personal mediador puguin ajudar a nous vinguts en les gestions a fer. Treball Social ja ho fa. Per això disponibilitat d'un taller per a conèixer les situacions personals i poder-les informar per les tasques de mediació.

3.- Per part del responsable de la Seguretat Social resta disponible organitzar una sessió oberta informativa per personal mediador, si fos necessari, per a poder informar millor i orientar en eficàcia. Entenent el personal mediador veïnal, treball social, voluntariat a Càritas, etc.

4.- La ciutadania necessitem estar ben informats i tenir ocasions per aprendre a gestionar les nostres necessitats però el tracte cal considerar-lo com a molt important, per la diversitat de capacitats, degut a les edats i a les condicions socials, etc de les persones.



PROPOSTA:

La nostra proposta és que s'eviti al màxim l'espera al carrer, i sobre tot el dia que plogui, mirar que es pugui esperar dins de l'entrada, que es tingui cura persones malaltes o de més edat per poder seure i anar al wc, el temps d'espera en la recepció hauria de ser màxim de 10 minuts com a les botigues. Un model d'eficàcia són els tràmits en els DNI i passaports. Però si hi ha sobre demanda per les raons que sigui s'han de buscar solucions ràpides.

De la pandèmia hem d'aprendre moltes coses i una és que els Drets Socials no siguin perjudicats com a excusa de cap mena.

.

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

86.- Taules Cooppel de transparència en investigació educativa a l'Ateneu de Tarragona 11-04-2024 a les 19 hores

85.- EL FERROCARRIL La sala de gom a gom de l'ArxIu del Port.

84.- Hem fet una visita Cooppel de Mans Unides i el museu del Port de Tarragona