130.- DRETS OBSERVACIÓ I ESTRATÈGIES .- OIG-A 25-26.- Programa Cooppel sobre Observació Interpretada pel Guió- Anàlisi.

Causa Internacional Cooppel per la Pau 2025
SUPORT A L'ÈTICA DELS DRETS HUMANS  
(SEDH)
El Priorat i la ciutat de Tarragona
Observació Interpretada pel Guió-Anàlisi o Anàlisi de Guions 

Tesi postulant: 
COMENTALS

1.- Sempre aprenem. Quan decidim aprenem i aprenem més quan decidim.
Sempre aprenem. Podem aprendre a desaprendre i a reaprendre . Aprenem correctament en la zona òptima o de relax o aprenem per biaixos.
El biaixos mentals poden ser:
1.- Jocs de poder
2.- Jocs psicològics
3.- Caps de corda. Prejudicis o supersticions
4.- Mecanismes de defensa
5.- Reactius mentals capitals: enveja, supèrbia, avarícia, a més luxúria, ira i gola

Són aprenentatges bons, bonics certs i segurs pels incerts, dolents, lletjos i insegurs.

2.- Individualització de la talentia NTS i personalització del tractament TR@NS.
Cada persona té la seva fòrmula i protocol NTS. Necessitem un equilibri entre els factors POL (PEL) +VO (CO)+RA (OP) i el control mental  SiR+Trencament (TS)+planificació mental (PM)
3.- Cal aprendre a autoavaluar-se
Cal cercar una forma avaluativa autoplus educativa: Cooppel AUTOPLUS (AutoProtocol Limitat a Usos Sensibles) en l'autonomia i l'empoderament.
4.- Per mitjà de la conversa i la mediació del model Cooppel millorem i aprenem a empoderar-nos.



 Programa d'Observació OIG-A  25-26

Calendari: Setembre de 2025 al desembre de 2026.- 

Lema "ESCOL-TA"

Estratègies (ES) de Col·laboració (COL) Transaccional Analista (TA), o bé Trans Analista o l'aplicació de l'Anàlisi Transaccional (AT) en totes les psicologies de l'anàlisi de la conducta i de la comunicació.


1.- CONCRETEM

Finalitat: 

Posta en marxa de l'estudi i de la investigació de casos socials de la conducta a partir de l'observació interpretada de guions des de l'Anàlisi Transaccional i altres models.-


2.- Funcionalitat: 

ESTUDIEM I INVESTIGUEM

Conèixer i ser competent en l'anàlisi de situacions per analitzar-les a la fi de prevenir conflictes o riscos socials. 

1.- FILMS.- Anàlisi dels films: guions i formes literàries. Com treure profit en els aprenentatges de produccions filmogràfiques i que ens poden ajudar per a entendre el món i a prendre decisions preventives

2.- FETS.- Anàlisi de situacions reals i de fets per aprendre i a aprendre a prevenir.

3.- AT.- Aprofundiment estudi dels guions i la seva anàlisi segons l'AT i altres models. Aprendre a descobrir guions en la vida real i prendre decisions resolutives 

4.- CASOS.- Recollir anècdotes de casos de la vida real i de la premsa.

5.- NOTÍCIES.- A partir de casos reals (justícia, premsa, etc) millorar les narratives per a a facilitar ajuda en la defensa ètica dels Drets Humans


3.- TREBALLEM.-

Formalitat en la defensa ètica dels Drets Humans i denúncia formal a l'opinió pública, a fiscalia o altres estaments que protegeixin el valors dels Drets Humans.- 

1.- Prevenir en activitats socials.-

Avisar del foment del consum de l' alcohol a partir d'activitats juvenils musicals d'accés gratuït. JOV.-

2.- Aprendre com actuar en casos criminals i com prevenir-los

 Obertura d'expedients de casos d'assassinats no resolts DECANAT. Primer cas BIOSC-87, setembre de 2025.

3.- Prevenir en casos de males pràctiques d'ètica de política local i de periodisme sensacionalista 

Estudi sobre casos d'assetjament comunicatiu en la política local o amb vexacions desproporcionades i de fora de la bona fe i del sentit comú. Demostrada la manca de respecte a la confidencialitat i al consentiment  Cas X.

4.- Facilitar la Defensa dels Drets Humans.-

Casos de atenció deficitària amb errors de procediment  en la salut, en l' educació, en la justícia i en el camp social. + FÀCIL

5.- Motivar la mediació comunitària.- 

 Casos de conflictes de mediació comunitària i les seves resolucions o formes de tancament del cas  + MEDIACOM


4.- REIVINDIQUEM.-

Estructura d'atenció a favor de la transparència en els drets humans i les nostres reivindicacions:

1.- Serveis bàsics garantits.- 

Dret en cas d'emergència a WC accesible al públic.

2.- Dret a la transparència històrica.-

Dret a aprendre història amb esperit crític i democràtic. Transparència històrica científica de produccions teatrals, cinematogràfiques com sèries, etc.  Exemple Projecte FRA-2030.

3.- Drets lingüístics.-

El dret a la traducció o subtitulació al català de les cançons estrangeres.

4.- Dret als crèdits de producció.-

El dret a que es posi l'any de la creació o estrena de les sèries televisives


5.- APLIQUEM els principis científics i els que són generats per la Pràctica Reflexiva.-

Aplicacions en el pla i en els programes de la Causa Cooppel per la Pau i de la seva tesi postulant.-

1.- Cooppel Record Tale(NTS): Teoria, marc teòric i principis científics

2.- Comunicació: monodiàlegs, programes de ràdio, veus, blocs, etc.

3.- Col·laboració amb persones, projectes, entitats com associacions i federacions, recursos com residències i centres de dia, museus i biblioteques.

4.- Creació de jocs Cooppel , didàctics, FARS i educatius

5.- Contribució de les 7 P: 

Promoció, protecció, permís, presència, participació, ...

Les 7 P del marketing:

Producte, preu, plaça o lloc de venda o contacte, promoció, persona, procés i presència física o proves tangibles.

https://es.indeed.com/orientacion-laboral/desarrollo-profesional/siete-p-marketing-que-son?


6.- ELS TRES POSTULATS DE LA TESI COOPPEL.-

PROMOCIÓ, PROTECCIÓ I PERMISOS

Postulats de la tesi Cooppel per la Pau.-

1.- Dret a la divulgació i la difusió per l'interès social.- PROMO

Dret a la màxima difusió de la Causa Cooppel per mitjans de cost zero zero com per mitjans digitals (diaris digitals, pregons locals..) o per mitjans comercials amb espais a la difusió de l'opinió i d'iniciatives solidàries i altruïstes. Només que assisteixin dos o més ja està justificat.

2.- Dret a la protecció de la Causa, de les persones i de es seves iniciatives.- PROTEC

Drets a la protecció de les persones i de es seves iniciatives solidàries sense riscos o asumibles per aprendre (mediació comunitària)

Dret a protegir a les persones que tenen interès per la Causa i la pràctica Cooppel per a què en treguin el màxim profit

Dret al reconeixement cultural i social.

Drets a l'honor, a la imatge, a la reputació i a la confiança.

3.- Dret a permetre amb ciutadania activa ensenyant i amb llicències del protocol de la Causa Cooppel per la Pau. PERMET

7.- DRETS RESERVATS

Reservats els drets d'autoria, de la denominació i de la patent del protocol en la cooperació de persones, entitats i recursos per l'interès social (COOPERIS des de 2011)


En construcció. 

Informació Reservada

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

128.- ATENEU DE TARRAGONA.- Programa 2025-29. Causa Cooppel per la Pau continuarà a la Junta Directiva amb un projecte 2025-30.-

122.- Ateneu de Tarragona 12 de juny 19 hores Les dones dels bandolers i el seu paper.-

127.- Una brillant conferència sobre el paper de els dones en el món del bandolerisme.-