110.- El vandalisme, el passotisme i el passivisme ens passen factura a la comunitat.
ENS SURT MOLT CAR
El vandalisme, el passotisme conscient, la deixadessa inconscient i el passivisme civil generalitzat ens passen factura a tota la comunitat. Tot forma part de més o menys mesura de l'incivisme, provocant inseguretat, creant problemes a la convivència i a la salut veïnal.
HO PAGUEM ENTRE TOTS
1.- Accions puntuals destructures:
- El vandalisme és provocar greus danys i forts perjudicis a la propietat privada o pública, amb el sols interès de distreure's per destruir.
Actituds i estils de vida negatius a la convivència, sana, segura i justa.
- El passotisme és l'actitud negativa conscient de "passar" de valors i normes de convivència provoca dispeses públiques com embrutar, entre altres accions que sumades són un cost social; la deixadesa és més inconscient, atrau el vandalisme.
I el passivisme civil que suposa carregar tota la feina a les juntes, presidències, agents, administració de finques o gestors sense cap més implicació que pagar les quotes, suposa concentrar a unes persones, sobrecarregar, sentir-se sols i un increment de les dispeses, a la falta de control.
Els tres estan interaccionats, a més la ingesta d'alcohol i les drogues augmenta els actes vandàlics
https://www.diaridesabadell.com/2023/02/27/incivisme-vandalisme-sabadell/
Els impagats en les comunitats es també un perjudici col·lectiu.
2.- Algunes conductes que es volen destacar:
Qüestions d'escales o comunitats:
- Ús de l'ascensor (X.info.10-07-24- CPUT)
- Gestions d'escala o de comunitats no ajustades a les bones praxis.
- Les escales han de tenir cartelleres informatives de contactes en cas d'urgència.
Voreres i via pública:
- Embrutar la via pública i les voreres
- Anar amb patinet i amb bicicleta per les voreres peatonals.
- Sorolls a fora d'hores de es establertes per la bona convivència i el descans merescut.
-
3.- Què podem fer?
3.1.- Prevenció, consciència i sensibilitat preventiva.
Avisar sobre riscos, alertar de perills, informar tècnicament amb reunions presencials o telemàtiques.
3.2.- Iniciar actuacions resolutives.
Estar disponible a col·laborar davant una qüestió, problema o conflicte, amb un estudi, planificació d'estratègies i de rols.
3.3.- Fer difusió de la tasca mediadora i restaurativa. Amb testimonis i exemples.
3.4.- Recollir informació i motivar estudis.-Recollir informació sobre l'estat de la situació i demanar un estudi amb la nostra col·laboració sobre la dispesa que suposa el vandalisme, el passotisme o deixadesa i el passivisme civil.
3.5.- Exemple d'estudis.-
Per agafar consciència que el nostre comportament té un cost econòmic, de seguretat, de contaminació auditiva i visual, de salut i mal exemple de justícia social. L'estudi es podria fer a nivell de l'aprenentatge servei (APS) i/o Treballs de Recerca en el BAT, FPGM i GS o a la URV.
Exemple d'estudis de recerca:
Hola ,soc Ona Gilabert. Curso 1r de batxillerat, estic fent el treball de recerca (TDR) sobre les diferents incidències sanitàries que poden haver-hi a la platja. Si ho podeu compartir m’ajudarieu. Moltes gràcies.
3.6.- Sensibilitzar a escoles, instituts, universitats, associacions i federacions.
3.7.- Exposar casos i procediments en un taller ponència com l'any passat, en les Jornades de Mediació de Tarragona
https://agendaanims.blogspot.com/2023/11/215-ferran-exposa-lestudi-de-la.html
DEDIQUEM SOLS UNS SEGONS A LA SETMANA I
SUMEM COOPERACIONS
Tarragona, 10 de juliol de 2024
Ferran, JiM
Actiu del programa Drets Humans i Mediació, secretaria de comunicació de la FAV Segle XXI, coordinació territorial de la Federació Catalana de Voluntariat Social, vocalia de l'Ateneu de Tarragona i responsable del programa Cooppel a l'institut A. Martí i Franquès. Esta a la representació territorial de la SCP-Filial IEC i vocal d'AESPAT. Cooperant amb la FAC.
Comental obert en construcció.- Es poden fer comentaris escrivint al what's 619 79 39 69
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada